המסע לשוויון חברתי

בין מגזרים, יוצאי אתיופיה, מאבק בגזענות, מעגלי לימוד, עליה, צעירים, קשר בין דורי

מופעל על ידי מועצת הקבוצות והקהילות המשימתיות

תגיות: בין מגזרים, יוצאי אתיופיה, מאבק בגזענות, מעגלי לימוד, עליה, צעירים, קשר בין דורי,

אחת מהפרוייקטים המשותפים שזכינו לקיים הוא המסע לשוויון חברתי-

מסעם של הקהילה האתיופית להעלאת תודעת חייהם בחברה הישראלית

יט-כג בחשוון, 11/21-17

פרויקט ייחודי מסוגו, בו המועצה, על הרשתות והתנועות השותפות בה, יצאו יחדיו למסע לשינוי תודעתי על הקהילה האתיופית ועל מצבה בחברה הישראלית כיום.
במהלך המסע, קויימו עשרות סלוני FACE IT ברחבי הארץ אותם יזמו חברי הקהילות המשימתיות בבתיהם ובמועדוני פעילות. הסלונים היו פתוחים לקהל הרחב ואפשרו לשמוע מגוף ראשון על החוזקות וההתמודדויות של הקהילה. לסיום- דנו באחריות החברתית לשינוי המצב והתודעה הציבורית.
ולהרחבה:
לא ניתן להתעלם מארועי הקיץ האחרון. ארוע מותו של הנער מהקהילה האתיופית בתקרית עם השוטר גרר אחריו התפרצויות וגלי צעקה של הקהילה האתיופית על מצבם המופלה והגזעני במדינת ישראל של שנות האלפיים. לא לכך יחלו יהודי הקהילה האתיופית בשובם ארצה, אל ארץ הקודש, כאחד משבטי ישראל.
הקהילה האתיופית מנסה בכל כוחה לחיות ככל אחד במדינה, אך צבע עורם אינו מרפה את הסטיגמות המגיעות למעשי גזענות בהיקפים נרחבים. לא מעט מבני העדה הצליחו לשבור את תקרת הזכוכית אך עדיין, נערים וצעירים ישראלים יוצאי אתיופיה אינם מרגישים בטוחים בשכונות ביתם, ואף ניזוקים בגוף ובנפש בשל צבע עורם.
המחאה החברתית של הקהילה האתיופית בקיץ לימדה כי יש בורות על מצבם ועל הקף התופעה בקרב החברה הישראלית. בנוסף, היה ברור כי לא האלימות והכוחניות יביאו
לשינוי המצב. בשותפות בין מגזרית הכוללת את חברי הקהילה האתיופית, משרדי ממשלה, עמותות חברתיות ואזרחיות, ועסקים בניהם: מנהל חברה ונוער-משרד החינוך, חברה למתנסי"ם, פדרציית ניו-יורק, מועצת הקבוצות והקהילות המשימתיות, מועצת ארגוני הילדים והנוער, ארגון "פנימה", ארגון "אחרי" , עמותת "פידל", חברת "פיינל".
הוחלט לצאת למסע אל עבר שוויון הזכויות לטובת הקהילה האתיופית. מסע, אשר יעלה לתודעת הציבור את הצדדים השונים של חיי הקהילה האתיופית בחברה הישראלית. הן את ההצלחות, והן את צלקות הגזענות והאפליה. מסע, שיניע את החברה הישראלית לעשות שינוי בתפיסה ובמעשה כלפי חברי הקהילה האתיופית.

פרוייקטים בקטגוריה

רקמה אנושית

מאז פרוץ מגפת הקורונה בישראל, מספר המתים הולך וגדל והם נשארים רק בגדר מספר. אנשים ללא שום או שם משפחה, ללא כתובת וללא זיכרון ראוי למי ומה שהיו. לכבודם הקימו בדרור ישראל את אתר "רקמה אנושית – יד זיכרון לנפטרי הקורונה בישראל". באתר תוכלו למצוא את שמות הנפטרים, פרטיהם וסיפורהם שהצליחו ללקט מהעיתונות וממקורות נוספים. […]

עובדים ביחד

על מנת ליצור ערים שוקקות ואטרקטיביות יש לייצר מקומות עבודה איכותיים ומגוונים לטובת התושבים. ארץעיר פועלת לקידום התעסוקה בנגב, בו אחוז האבטלה כיום עומד על 6.6%, גבוה בהרבה מהממוצע הארצי. באמצעות שותפויות תלת מגזריות, תפיסה קהילתית וחיבורים בין גופים אנו פועלים לקידום התעסוקה האיכותית והמגוונת בנגב, אשר זו תשאיר את התושבים בכלל ואת הצעירים בפרט, […]

סמינרי אסיפה

אסיפת מקו"ם מורכבת מנציגי הנהגות הרשתות והתנועות השותפות במקו"ם. כמות הנציגים באסיפה נקבעת על פי יחסיות לגודל הרשת/ תנועה. האסיפה נפגשת אחת לחודש ליום עבודה לטובת קידום המועצה והפרויקטים המשותפים, ובנוסף היא נפגשת לשיח ולימוד אקטואלי מתוך עולמם המשותף של הקהילות המשימתיות. שבת אסיפה תשע"ט | 2019 | אלוני הבשן הרמת כוסית